Ako na zväčšovanie svalovej hmotnosti?

0
Jedným z riešení je prívod dobre vybraných vhodných výživných doplnkov. Vysoký obsah kalórií môžeme dosiahnuť použitím zmesí bielkovín v špeciálnom zložení a komplexných cukrov, ktoré súčasne šetria bielkoviny.

Počas tréningu je veľmi vhodné zvýšiť prívod bielkovín, pretože len tak sa môže udržať patričná svalová hmota. Počas tréningu totiž organizmus nepoužíva energiu k syntéze bielkovín – naopak, keď fyzické zaťaženie trvá dlhšiu dobu, telo postupom času získava energiu stále viac odbúravaním svalových bielkovín.

Kompexné cukry znamenajú pre naše telo zdroj dodatočnej energie a súčasne obmedzujú odbúravanie svalových bielkovín (katabolizmus). Počas tréningu tak organizmus použije najprv glukózu z potravín, potom začne na energiu pretvárať glykogén uložený vo svaloch a v pečeni. Keď vyčerpá každý zdroj energie cukrov, dochádza k odbúravaniu bielkovín, a to nakoniec aj svalových.

Pokusy dokázali, že vaječný bielok zvyšuje váhu o 40% účinnejšie ako kazeín a o 20% účinnejšie ako laktalbumín. Moderné prípravky obsahujú okrem toho aj ešte aj aminokyseliny viazané peptidicky alebo vo voľnej forme, ako aj aminokyseliny s rozvetveným reťazcom (BCAA), ktoré obmedzujú na čo najmenšiu mieru odbúravanie svalových bielkovín a zvyšujú syntézu bielkovín.

 

Share.

Leave A Reply