Bez pohybu to nejde

0

Kto si chce plánovane udržať telesnú hmotnosť alebo schudnúť, mal by vždy dbať na dva faktory. A to správna výživa a pravidelný pohyb.

Telesným pohybom posilňujeme srdce, krvný obeh, podporujeme prekrvenie, zvyšujeme pohyblivosť a vytrvalosť. Viac pohybu však neznamená praktikovať vrcholový šport. Hýbať sa môžete kdekoľvek a každý deň. Keď začnete pomaly a vytrváte, pomaly zistíte, že vaša výkonnosť stúpa.

Aby ste hlavne na začiatku svoje sily neprecenili, mali by ste sa skôr, ako zahájite pravidelný tréning, poradiť s lekárom. Ten vám povie, či nemusíte dodržiavať určité zvláštne pravidlá.

Ak sa už rozhodnete začať cvičiť, alebo aspoň o niečo viac hýbať ;), pamätajte si, že jedenkrát nestačí. Iba ak sa budete pohybovať pravidelne, dosiahnete úspech. Každý deň aspoň 10 minút, alebo pol hodina tri krát týždenne na začiatok stačí. Postupne, ako bude vaša sila a vytrvalosť rásť, môžete pridávať na intenzite. Pritom by ste sa ale nemali úplne vyčerpať. Ak je aj 10 minút pre vás veľa, nevadí. Začnite s kratšou dobou a postupne uvidíte, že zvládnete oveľa viac.

Pri cvičení by ste sa ale mali aj trošku spotiť ;) Sily netreba prepínať, ale tiež si netreba stanoviť príliš nízky cieľ.

Pravidelný pohyb a trénovanie svalstva neznamená len atribút krásy, ale biologickú nevyhnutnosť, pretože podstatnou mierou prispieva k nášmu zdraviu a zabraňuje vzniku nadváhy. Okrem toho pohyb podporí krvný obeh , „odrovná“ stresové hormóny a príjemne nás unaví.

Spotreba energie pri rôznom športovom zaťažení

Aktivita Kcal/h, (pri hmotnosti 70 kg)
Pomalá chôdza 200
Chôdza 6 km/h 250
Chôdza 8 km/h 700
Chôdza do kopca km/h 1020
Stolný tenis 320
Box 900
Bicyklovanie 10 km/h 300
Bicyklovanie 20 km/h 600
Beh 12 k/h 750
Beh 18 km/h 1050
Beh 24 km/h 5960
Korčuľovanie 550
Plávanie 600m/h 220
Plávanie 1,2 km/h 300
Plávanie 3,6 km/h 1470
Share.

Leave A Reply